zondag 8 januari 2012

Myrna Goossen: Koffiemax meer dan ooit Myrna


Myrna Goossen: Koffiemax meer dan ooit Myrna

Wie Koffiemax afdoet als een kletsprogrammaatje, kijkt volgens host Myrna Goossen niet goed genoeg. De 49-jarige presentatrice noemt Koffiemax een hoogtepunt van haar carrière en een programma dat steeds beter staat.
 
Aan het AD vertelt Myrna Goossen: “Je zou kunnen stellen dat Koffiemax meer dan ooit Myrna is. Een vrouw die wars is van oppervlakkigheden, iemand die ook zelf intensief en voortdurend speurt naar de antwoorden in haar eigen leven en van afwisseling houdt.”

Dat de jas van Koffiemax haar zo goed past, heeft volgens Myrna Goossen alles te maken met haar leeftijd. Vroeger werd ze op tv ‘het lachebekje genoemd’.  
 
Myrna Goossen: “Die glimlach was, toen ik nog jong was, een façade, een uiting van verlegenheid, gebrek aan zelfvertrouwen. Toen al wist ik: laat mij maar snel ouder, meer ervaren worden.”

De presentatrice vervolgt: “De interviews met de hoofdgasten worden steeds langer en diepzinniger. Steeds meer ga ik in die gesprekken mijn eigen gang, laat het gesprek vanzelf ontstaan.
 
Daarin koers ik wel bewust aan op de belevingswereld van gasten, hun kijk op de wereld, de levenslessen die ze leerden. Als kind al was ik een enorme denker, wilde weten waarom mensen dingen doen, hoe de wereld in elkaar steekt, of er een god is.”

Voorlopig is Myrna Goossen blij met Koffiemax, al blijven er ambities over. “Ik zou best een mooie serie met lange diepte-interviews willen maken. En daarin specifiek focussen op de psychologische aspecten van iemand.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten