zaterdag 8 januari 2011

Myrna Goossen verspreekt zich: Koffietijd in plaats van KoffieMax

Myrna Goossen moet misschien wat meer koffie drinken voordat ze haar programma aankondigt. KoffieMax werd deze week door de populaire presentatrice 2x als Koffietijd uitgesproken.

De knappe presentatrice van het ochtendprogramma beging eerder ook al deze vergissing.

Donderdag was het ook weer raak. In de eerste instantie ging het goed, totdat Myrna Goossen zei: "Wat zit er vandaag allemaal in Koffietijd?"

De vergissing is opmerkelijk omdat Myrna Goossen de concurrentie aangaat met Koffietijd van RTL-4, dat door Quinty Trustfull en Loretta Schijver word gepresenteerd. Tot nu toe is het RTL-4 die meer iets meer kijkers weet te trekken. Omroep Max-baas Jan Slagter schreef nog op zijn Twitterpagina na de eerste vergissing: " “We doen alles voor de kijkcijfers haha."

De wekker gaat dus vroeg tegenwoordig in huize Goossen. Elke ochtend even na 10.00 uur gaat Myrna Goossen live met Koffiemax, het ochtendprogramma van Omroep Max en de grote concurrent van Koffietijd op RTL 4.

Een verspreking is natuurlijk menselijk, maar juist in deze koffieoorlog extra opmerkelijk. “We doen alles voor de kijkcijfers :) ”, tweette Max-baas Jan Slagter onlangs nog bij de eerste verspreking.

Mediadeskundigen vermoeden overigens dat er opzet in het spel zit met de verspreking van Myrna Goossen.

De eerste verspreking van Koffietijd in plaats van KoffieMax leverde nauwelijks media aandacht op, dat was nu wel anders: radio 538, shownieuws, RTL boulevard, Telegraafe en AD namen het bericht over.

Omroep Max-baas Jan Slagter probeerde de media-aandacht in juiste proporties te plaatsen. Hij plaatste op Twitter: “Wat een gedoe over dat Myrna Goossen deze week 2x per ongeluk Koffietijd zei ipv Koffiemax. Het is echt hot news: radio 538, shownieuws, RTL boulevard, Telegraaf, AD etc. Ik denk dat CNN ook nog wel gaat bellen. Een verspreking is menselijk, en het ligt ook zo voor de hand. Ik voorspel alle media: ze gaat zich vast en zeker zich nog wel een keer vergissen.” Verzekerd dus van nog wat meer media aandacht voor Myrna Goossen en KoffieMax.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen