zondag 9 januari 2011

Verspreking Koffietijd door Myrna Goossen levert KoffieMax veel extra kijkers op

Verspreking Koffietijd door Myrna Goossen levert KoffieMax veel extra kijkers op!
De versprekingen van Myrna Goossen in haar programma ‘KoffieMax’ hebben haar direct extra kijkers opgeleverd. Myrna noemde afgelopen week haar programma per ongeluk Koffietijd, de naam van de grote concurrent op RTL 4.
KoffieMAX is via internet op Uitzendinggemist.nl één van de best bekeken programma's. Rond het middaguur hadden al 29.000 mensen de uitzending gezien en behoort Myrna nu al tot één van de meest bekeken programma’s van uitzending gemist.

Myrna Goossen begon de uitzending van vrijdagochtend met humor: bij de aankondiging van de compilatie van eerdere afleveringen deze week had ze het nadrukkelijk over KoffieMÁX-en en kon daarbij een glimlach niet onderdrukken.
Al direct na de uitzending met de verspreking wezen mediadeskundigen op het feit dat Myrna Goossen een zeer professionele presentatrice is, die alle fijne kneepjes van het vak kent, en waarschijnlijk met opzet de  Koffietijd KoffieMax verspreking had uitgesproken, om zo een media hype. Deze opzet lijkt geheel geslaagd te zijn!
De presentatrice/schrijfster is onder de indruk van alle mediaaandacht die haar besprekingen met zich meebrengen. Ze heeft er hartelijk om gelachen samen met omroep Max-baas Jan Slagter.
Dit voedt het vermoeden van mediadeskundigen dat er wel eens opzet in het spel bij de verspreking van Myrna Goossen kan zitten.
De eerste verspreking van Koffietijd in plaats van KoffieMax leverde nauwelijks media aandacht op, dat was nu wel anders: radio 538, shownieuws, RTL boulevard, Telegraaf en AD namen het bericht over.
Myrna Goossen zei tijdens de uitzending: "Wat zit er vandaag allemaal in Koffietijd?"
De vergissing is opmerkelijk omdat Myrna de concurrentie aangaat met Koffietijd van RTL-4, dat door Quinty Trustfull en Loretta Schijver word gepresenteerd. Omroep Max-baas Jan Slagter schreef nog op zijn Twitterpagina na de eerste vergissing: " “We doen alles voor de kijkcijfers haha."
De verspreking van Myrna Goossen heeft Omroep MAX dan ook geen windeieren gelegd.
De populaire KoffieMAX-presentatrice noemde haar programma de afgelopen week tot twee keer toe Koffietijd, de naam van het concurrerende ochtendmagazine op RTL 4. Inmiddels is KoffieMAX uitgegroeid tot een ware hit op Uitzendinggemist.nl.
Myrna Goossen zelf is verbaasd over het feit dat haar versprekingen in KoffieMAX zo veel media-aandacht opleveren. Goossen noemde haar ochtendshow deze week per ongeluk een aantal keer Koffietijd, de naam van de concurrerende ochtendshow op RTL 4. “Vergissen is menselijk. Het is anderhalf uur live en ik heb geen autocue“, zegt de presentatrice. Ze krijgt geen straf van MAX-directeur Jan Slagter. “Nee, ben je gek. We moesten er eigenlijk wel om lachen. Ik zit niet in een strafkamp.”
Jan Slagter vindt de aandacht overdreven. “Wat een gedoe over Myrna. Het is echt hot news: Radio 538, Shownieuws, RTL Boulevard, Telegraaf, AD. Ik denk dat CNN ook nog wel gaat bellen“, zegt hij. “Een verspreking is menselijk, en het ligt ook zo voor de hand. Ik voorspel alle media: ze gaat zich vast en zeker nog wel een keer vergissen.”
Normaal gesproken kijken enkele honderden mensen via internet naar KoffieMAX. De uitzending van gisteren was vandaag rond 14.00 uur al goed voor meer dan 19.000 views en voerde op dat moment de daglijst aan van de meest bekeken programma’s van uitzending gemist.
De stunt van vakvrouw Myrna Goossen is dan ook volledig geslaagd.

1 opmerking:

  1. ze is een klein beetje kleurenblind zegt ze, huuuuuuh je bent kleurenblind of niet ohw wat vind ik haar een doos ieuwwwwwwwww

    BeantwoordenVerwijderen