maandag 24 januari 2011

Het droomhuis van KoffieMax presentatrice Myrna Goossen

Het droomhuis van KoffieMax presentatrice Myrna Goossen.

Myrna Goossen (TV-presentatrice): Geloof, hoop en liefde zijn de drie pijlers waar mijn leven op steunt en dat praktiseer en koester ik op mijn eigen wijze. Af en toe als ik in den vreemde ben, bezoek ik een kerk, een tempel of een ander godshuis.

Myrna Goossen: De Sint Pieter, een willekeurige abdij in de Provence. De sfeer in een kerk is altijd anders dan daarbuiten. Ondanks dat ik niet van enig dogma houd, vind ik het prettig om in zo’n omgeving te mijmeren over de mooie en aangename dingen in mijn bevoorrechte bestaan.
 
Myrna Goossen: Liefde, vriendschap, verlangens, loyaliteit. Als je er ooit je vraagtekens bij hebt gezet, dan
is zo’n huis een goed decor om alle herinneringen en wensen zachter te maken.
 
Daarom brand ik in die verre landen ook regelmatig een kaarsje voor een dierbare, dat schept toch een band over alle grenzen heen. Mijn huis is mijn tempel en staat open voor diegenen die ik ook in mijn hart toelaat.
 
Myrna Goossen: Begrijp je nu waarom deze plek met die theatrale kandelabers uit Eigen Huis en Tuin mij zo dierbaar is? Dit is voor mij vakantie en bezinning, vuur en mededogen, passie en rust, herkenning en erkenning. Is er een mooier totaalpakket denkbaar om op elke moment van de dag en de nacht een kaarsje voor te branden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten